VECKA 42, 17/10-23/10

Tisdag 18/10, kl. 19.00. Jazz – Amanda Sedgwick Quartet & Dwayne Clemons (US)
Live 20.30 – DJ 19.00: Thomas Wingren
Amanda Sedgwick – sax, Leo Lindberg – piano, Kenji Rabson – bas, Moussa Fadera – trummor, Dwayne Clemons – trumpet
En av Sveriges främsta Bop akter med amerikanske trumpetaren Dwayne Clemons som gäst. Ni som är fans av 50- och 60-talsjazz bör inte missa det här.
Läs och se mer på http://www.myspace.com/jazzlillahotellbaren






Onsdag 19/10 kl. 19.00. Fritz’s Corner med Containerterminalen
Live 21.00 – DJ: Tess
Containerterminalen:
Det hela började med att jag var svältfödd på att få spela musik; pappaledighet, pausen från Florence Valentin där jag spelar orgel, hade gjort sitt. Jag ville förmedla en känsla av skog och betong. Jag hade länge gått o haft en diffus känsla för låtar i huvudet, satt mycket vid min orgel hemma o spelade o spelade o spelade tills jag förstod att jag måste få ner det här på band.
Jag frågade ett par av mina kamrater i Florence om dom var sugna på att spela in en kväll. Min vision var att få fram punkmanglet från Agges trummor och Calzones gitarr. Jag ville även ha Martin Fogelströms (The Works, Anna Järvinen) esoteriska gitarrer med mig. Eftersom vi skulle spela in i dj-kollektivet Paaniqs studio var det självklart att även Patrizio skulle vara med på bas o Nico ”kniven” Oja på oljud o loopar.
Jag hade tydliga fragment av låtar i huvudet, men bestämde mig tidigt för att undanhålla dessa för mina kamrater, för att se vad som hände . Jag gav små instruktioner; ibland nån basgång, ibland en gitarrmelodi, men oftast så spelade jag bara på orgeln o lät mina kamrater följa med bäst dom ville. När vi var färdiga o lyssnade igenom låtarna lät dom exakt så som dom låtit i mitt huvud innan vi spelade in, och helt plötsligt gick projektet från självterapi till sauerkrautdoftande masspsykos. Vilket gör det omöjligt för mig att inte dela med mig av denna inspelning.
Hälsningar,
Danne Sumpen Kurba

Lyssna här: www.containerterminalen.se


Se schema för fler roliga spelningar här: http://www.fritzscorner.se/





Torsdag 20/10, kl. 21.00. Elena Smon Wolay
Elena är tillbaka på Malmen! Denna eminenta halva av duon Page Three bjuder härlig musik mellan kl. 21.00-02.00.



Fredag 21/10, 17.00. Johan Netz + Daniel Savio
Våra residents Johan Netz & Ulmox turas om bakom skivspelarna och bjuder på soul, dans och funk som flitigt blandas med Indie pop, Rock, New Wave, Synth, Easy listening och Pop. Varje fredag mellan 17 och 21.30 hittar ni någon av herrarna bakom skivspelarna, ikväll Johan Netz. Därefter tar ingen mindre än Savio över från 21.30 till 02!



Lördag 22/10, kl. 21.00. Cave Cake
Äntligen är Cave Cake tillbaka på Lilla Hotellbaren! De förgyller kvällen med en salig blandning av svängig musik. Kan bli några osvängiga låtar också. Men blandas saligt, det ska det! Från kl. 21. Förpeppa här: www.soundcloud.com/cavecake




Söndag 23/10, Söndagshäng
Söndagarna i Lilla Hotellbaren slår aldrig fel. Spela sällskapsspel, lyssna på bra musik, drick en Anchor Steam och ät god mat från vår barmeny. DJ kl. 22.00-02.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar